Annons:
Etikettmopedsnack
Läst 2327 ggr
[Jimmy.L]
3/24/19, 6:40 AM

Snart kan du hyra elmoped i Stockholm

Till våren kommer sex företag att hyra ut sparkcyklar i Stockholms stad. Samtidigt får de konkurrens av elmopeder. – Det kommer att komma flera företag som hyr ut elmopeder, säger Daniel Helldén (MP), trafikborgarråd i Stockholm.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forst-kom-elscootrarna-nu-kommer-stockholmarna-kunna-hyra-elmoppe

Annons:
[Hukanson]
3/24/19, 7:39 AM
#1

Allt kan tydligen elektrifieras - sparkbrädor, cyklar och mopeder även bilar, bussar och lastbilar.  Men varför skulle man hyra ut elektriska sparkbrädor? En kul grej på Gröna Lund? En ny kostar ca 1000 kr och går säkert att delbetala. En bra elcykel får man för ca 17000 sek och en splitter ny elmoped för ca 20 000 sek.  Med  litet förvaringsutrymme är det ett bra alternativ till bil, buss och tunnelbana.

[Jimmy.L]
3/24/19, 3:09 PM
#2

#1 Sparkcykel hyrs ut dom står över hela innerstan lite överallt.

Nästa år kommer man troligen att kunna hyra elcykel.

Niklas
3/27/19, 11:04 AM
#3

Elsparkcyklarna används flitigt i innerstan. Jag kan själv se poängen med att hyra en ibland.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
3/27/19, 11:22 AM
#4

#3 Har du testat dom? Funderar på att prova någon gång.

Niklas
3/28/19, 12:26 PM
#5

Inte än. Dels har det har varit lite för kallt och dels vill jag inte använda dem när jag lika gärna kan gå. Kan däremot tänka mig att ta en ut på Djurgården och äta glass i sommar. Det blir en lagom utflykt från kontoret.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
3/28/19, 12:26 PM
#6

Fast jag har kört andra eldrivna sparkcyklar om det var det du egentligen undrade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Jimmy.L]
3/28/19, 1:45 PM
#7

Okej funderar på att prova ut till Skansen någon dag.

Taggeman
3/30/19, 8:23 PM
#8

Undrar om att använda elscootrar är så smart för miljön.
Dom håller från ca 1 till 3 månader innan det blir skrot av dom.
https://www.breakit.se/artikel/19054/elscootrar-med-en-livstid-pa-60-dagar-hur-hallbart-ar-det

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Jimmy.L]
3/30/19, 8:27 PM
#9

En och annan lär väl även hamna i vattnet eller i skogen. Har hört att man fiskat upp några längs kajerna i stan.

Niklas
4/1/19, 10:06 AM
#10

Är det inte lite konstigt att ange livslängden i tid när det är tillryggalagd sträcka som avgör om det är mer eller mindre lönsamt och miljövänligt att köra elscooter?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
4/1/19, 1:12 PM
#11

#10 Jag gissar att dom inte blir så bra behandlade vilket ge dom kort livslängd.

Taggeman
4/1/19, 2:30 PM
#12

Bäst för miljön är nog en gammal hederlig cykel, om man inte orkar gå. 🤔🙂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Niklas
4/1/19, 3:34 PM
#13

#11: Det kan hända. Jag tycker bara att det finns en möjlighet att de hinner köras långt på kort tid och då är det inte säkert att det är dyrt och miljöovänligt. Jag vill hellre veta hur långt de i genomsnitt hinner åka innan de är uttjänta.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Jimmy.L]
4/1/19, 3:55 PM
#14

#13 Nog svårt att få reda på hur långt dom hinner gå innan dom ses som förbrukade, men med tanke på att fler företag kommer med dessa så är det nog lönsamt ändå.

Niklas
4/2/19, 1:58 PM
#15

Eftersom de är ständigt positionsbestämda med GPS borde det gå att läsa av sträcka.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
4/2/19, 2:30 PM
#16

#15 Går säkert att göra det men vill företagen lämna ut den informationen?

Sätt ungdomar ta med sig dom så långt som till hit i Södertälje.

Upp till toppen
Annons: