Annons:
Etiketterutrustningförsäkringar
Läst 864 ggr
[Jimmy.L]
9/29/18, 3:11 PM

Lås till mopeder

Fem män hoppade ur en skåpbil där brorsan bor och hade en fet bultsax dom lyckades klippa av en länk till låset så det ekade i hans bostadsområde sen drog dom och återkom två timmar senare för att ta nästa lås han hade på mopeden och klippte det låset innan dom blev bortskrämda av grannar som larmade polis. 

Jag vet att alla lås går att ta sig igenom men finns det någon som ger dom mer jobb? Han hade även ett litet lås vid framhjulet som dom inte han klipp annars hade dom bara kunnat rulla iväg moppen in i skåpbilen. 

Ge gärna fförslag på vettiga lås eller ska man även skaffa GPS och larm?

Annons:
Cragan
9/29/18, 3:44 PM
#1

fanns förr iaf lås som var testade med bultsax och vinkelslip som skulle stå emot 5min av angrepp eller vad det nu var.
lösa tokhärdade rullar innanför plast höljet för att stå emot vinkelslipen ett tag och nån special härdning på vajerlåset innanför för att stå emot bultsaxen.

något lås dom rekomenderar http://thebestbikelock.com/best-bike-lock/strongest-unbreakable-bike-lock/ 

och sedan https://alexnld.com/product/12v-125db-two-way-motorcycle-alarm-system-anti-theft-for-moped-scooter/?gclid=EAIaIQobChMIh7WNhqrg3QIVyEMYCh2ZCgIuEAYYAiABEgJ_1PD_BwE

eller något liknande viktigt att larmet har separat strömförsörjning och gärna att larmet är ren diskant så högt som man bara kan hitta

[Jimmy.L]
9/29/18, 3:54 PM
#2

Tack.

[VSK]
10/3/18, 9:17 PM
#3

Tänk på att låsa fast moppen i nåt fysiskt/statiskt. Har man kätting runt varje hjul så lyfter de upp moppen på två skateboard och rullar iväg moppen. 

Jag hade ju larm på min senaste moppe och det larmet lät jäklar anamma bara man petade på moppen.

[Jimmy.L]
10/3/18, 9:20 PM
#4

Han har den låst i en fet stolpe under ett MC-tak vid deras bostadsområde. 

larm är beställt.

[VSK]
10/3/18, 9:23 PM
#5

Bra gällande larmet. Hoppas han köpte larm som tål vatten, likaså fjärrkontrollen. 

Jag låste ju framhjulet i cykelställ och bakhjulet i fet trästolpe. Och larm på det.

[Jimmy.L]
10/3/18, 9:25 PM
#6

Jo den ska tåla vatten.

Annons:
Cragan
10/3/18, 9:58 PM
#7

hoppas det blir o duga för att hålla bort de mindre ärliga elementen som gärna lägger beslag på andras ägodelar

[VSK]
10/4/18, 5:59 AM
#8

#6

Ingick det baseballträ vid köp av alarm? 😉

Moppen jag hade före den sista (den med larm) som jag sålde för ett tag sen så var det 5-6 st som försökte sno den. Ändå så var man tvungen att ha nyckel till detta cykelförråd (gallerdörr) på gården. Jag satte på mig kläderna så fort jag kunde och rusade ned, men vi har ju automatisk tändning i trappen så detta skrämde bort rötäggen innan jag hann ned. 

Men de två som höll på att bryta moppar i vår källare tog jag på bar gärning. Dessa har inte besvärat området nå mer.

[Jimmy.L]
10/4/18, 7:39 AM
#9

#7 Ja verkligen, han ringde mig igår och berättade att tre unga killar stoppade han och påstod att hans moppe var deras kompis Moped. Han bad dom dra innan det skulle hända något. Folk blir fräckare och fräckare

[Jimmy.L]
10/4/18, 7:40 AM
#10

#8 Ja man får snart beväpna sig för att få ha sin ägodelar ifred.

[VSK]
10/4/18, 7:59 AM
#11

#10

Ja det verkar fasen inte bättre. 

En fotograf jag pratade med för ett tag sen hade både batong och kniv i ryggsäcken. Gick inte att vara ute och fota kvällstid annars.

Upp till toppen
Annons: