Annons:
Etikettmopedbilar
Läst 6502 ggr
BeahKlein
2016-10-10 10:53

Chatenet CH26

Hejhopp alla glada.

Tänkte kolla med er lite granna.

Kompisens mamma har en Chatenet CH26, som är lite olika problem på. Och jag har fått i uppdrag att försöka laga den, så hon kan sälja den vidare.  Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig lite.

Nedanför kommer följande fel;

*Elhissarna fungerar ej, och på passagerarsidan har fönstret fastnat i ett läge och är då inte helt stängt. Jag har försökt att kolla alla sladdar och säkringar, men allt är helt och där dem ska vara. När man trycker på knapparna så hör man ett klickande ljud under instrumentbrädan.. Jag har även försökt att ta bort dörrsidan (vilket inte går helt) och försökt att dra upp rutan, men utan resultat.

*Den vill inte starta ibland, vilket då behövs starthjälp. Ibland kan det gå utan och lätt. Men andra gånger så vill den inte alls, och då behövs starthjälp. Batteriet är bytt, samt startmotorn. Men vi börjar fundera på om det kan ha med tändningen att göra?

*Handbromsen tar inte, är det bara att spänna den?

*''Växelspaken'', hoppar ur driven ganska ofta, och ibland vill den inte i alls. Vad kan detta bero på ?

Hoppas att ni kan hjälpa mig, just nu är väl det viktigaste rutan. Men vore kul att få allt fixat.

MvH Gabriella

Annons:
Niklas
2016-10-11 11:12
#1

Vilken typ av starthjälp handlar det om? Att växeln hoppar ur kan bero på att växeln inte är rätt inställd. Hur känns det när man drar åt handbromsen? Ger den motstånd? Tar den inte över huvud taget?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: