Annons:
Etikettverkstad
Läst 5713 ggr
[mariehel99]
2016-04-02 17:43

Skotern bluddrar vid full gas

Jag och pappa var just och kollade på en skoter åt mig, det var en Derbi i fint skick och som inte blivit omkullkörd eller nåt. Efter att pappa provkört den var det annat minsann. Han sa att då han vred på fullgas var de som att skotern började gå sakta, ojämnt och bluddra. Hon som sålde sa att man inte riktigt ska vrida helt på gasen, utan släppa lite så går den fint, jämnt och snabbt igen. Jag fick sitta på då hon visade hur det skulle vara och då gick den jättefint. Hon köpte den som ny och sa att den varit så från början. Men pappa ville fortfarande fundera. På hemvägen funderade han ifall de i fabriken gjort så då den egentligen inte får gå över 45 km/h. Som högst gick den skotern vi kollade på 55 km/h. Men nu undrar jag ifall ni tycker det här låter konstigt, eller om det är helt normalt och inget att oroa sig för?

Annons:
Vixxen
2016-04-02 17:48
#1

Är det en tvåtaktare?

[mariehel99]
2016-04-02 18:07
#2

#1 Ja, det är den :)

[Jimmy.L]
2016-04-02 18:09
#3

Är den servad? Om inte kan det ju vara på tiden att gå igenom den, kolla luftfiltret och förgasaren.

Vixxen
2016-04-02 19:55
#4

Bra idé att serva den!

Sen är det lite så med tvåtaktare att man får lära sig att gasa mjukt och finjustera som tjejen som sålde skotern sa! Skulle inte oroa mig!

Upp till toppen
Annons: