Moppe till kompis :)
Hej jag har en kompis som letar moppe precis som jag, vi ska båda ha Crossmoppe. Hon är 1,55cm lång. Vi kollade på en Derbi Senda idag och den va som en 125cc och såg ut lite stor ut. Jag vet inte men finns det mindre modeller eller kan en derbi senda passa henne? :)
Tacksam för svar :)
Svårt att svara på, som jag skrev tidigare får man prova sig fram till den lämpligaste moppen som passar just er..
Derbi Senda och 155 cm kommer aldrig att funka. Inte en chans att hon ner på marken sittandes på moppen.
men finns det inga lite mindre modeller? :) #1 #2
Jo det gör det nog garanterat, men skall det var kvalitet så finns de väl inte så många alternativ som är mindre storleksmässigt vad jag känner till. Crossmoppe är lite mer tonåring, och således så har jag väl inte sån superkoll på just de mopparna. Derbi och Reiju är väl de som rekommenderas starkt av många, men de är stora och tunga.
Motorhispania sägs ha riktigt bra kvalitet men hur de är storleksmässigt har jag inte en aning. Googla. Ben din vän mäta golv till ljumske. Tänk på att man måste dra bort en del cm då sadeln tar lite benlängd (sadelns bredd).
#3 tror att en gammal honda mt50 skulle kunna funka då dom är ställbara i höjden till en del iaf men det är 30 moppe och kan vara svårt att hitta någon som inte har blivit mer eller mindre sönder trimmad samma med yammaha dt50 fast den minns jag som lite högre än hondan kan dock minnas fel