Moped iFokus

Moped

Etikett: körning
Läst 1339 ggr
[Jimmy.L]
1

Åktturen Södertälje -Trosa

Vi lämnade Södertälje strax efter 06 på morgonen, Pershagen bjöd på en gropig väg tills utkanten av samhället då en nyasfalterad väg mötte oss.

Man är inte bortskämd med så fin nyasfalterad väg synd bara att det inte finns utrymme för cykelbana.

Strax efter ytterjärna blir vägen bredare och ett cykelfält på ca 2 meter på sidan vilket gör att man slipper köra på vägbanan som är skyltad 80 km/h. Även här har man lagt ny asfalt.

Vägen har få backar vilket är skönt.

Fram till Tullgarns slott är vägen bred där efter försvinner den ca 1 km över en bäck och några backar och svängar dyker den upp igen strax innan Vagnhärad. Från Vagnhärad åkte vi på gång/cykelbanan fram till Trosa C.

Marknader hittar man allt möjligt som dessa enorma parmesanostar. För vår del blev det lite korvar, tröjor.

Hemvägen här strax utanför Vagnhärad där vägen är bred.

Dom har börjat måla cykelsymboler på vägrenen vilket är mycket bra.

Betyg vägen: Väldigt bra men saknar vägrenen mellan Pershagen -Ytterjärna men bilar höll bra avstånd till oss. Saknade en cykelpassage vid Vagnhärad för att ta oss ut på stora vägen från cykelbanan.

Körtid: Ca 2 timmar i lugnt tempo med många stopp ut efter vägen kyligt på morgonen och varmt på eftermiddagen.

[VSK]
0

Fina bilder, fint väder och en fin tur vad det verkar. Tack så mkt för tråden 👍

Såg ut som väldigt fin väg det där.

[Jimmy.L]
0

Tack.

Ja från Ytterjärna och fram till Vagnhärad var vägen riktig skön att åka på man kände som kungar att ha en egen del att köra på 😃.

Vi hamnade bakom en traktor med gödselspridare på vägen ner i ca 100 meter ut efter vägen det stank rätt bra 😃 -Ja jag vet stadsbor 😂

[VSK]
0

Mao så åkte traktorn snabbare än era moppar då?  🤔 Eller hur ska jag tolka detta 😃

[Jimmy.L]
0

När vi kom ikapp den svängde den höger in på en grusväg och sedan in på en åker.

[VSK]
0

Tur ni slapp odören måste jag säga. Samma sak om man råkar åka förbi en svinfarm eller liknande. Grymt jobbigt att hålla andan 😃

ElLobo
0

Tack för bilder och artikel. Det såg ut som en väldigt fil väg - nyasfalterad och allt.

[Jimmy.L]
0

#6 Tack.