Menlös tur och menlösa bilder
En fin liten tur.
👍
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Ser härligt ut VSK. Passerar en kyrka jag med vid Turinge som jag inte har orkat stanna till vid. Din digitala hastighetsmätare gillade jag 👍
Tack draken.
Jo men eller hur. Det räcker väl att man fotar. Ska man behöva gå av plastraketen oxå 😮
😃
#8 igen.
Jag hade mer än gärna haft analoga mätare faktiskt.
#10 Jag trodde dom var bra.
Är nog mest en smaksak kanske. Huvudsaken de funkar. 🙂
Fördelen är väl att jag har tripmätare och klocka.
#12 Det håller jag med dig om. Jag gillar att det låter när man blinkar med T-REX glömmer annars ofta bort den.
Jag hör inte binkersrelät i min moppe iaf. Så visst händer det att man glömmer slå av blinkersen.
#15 Ja på förra moppen kunde jag åka nästan 1 km innan jag upptäckte den var på 😃.
Imponerande skrot ni har där.
Jag får ta lite bilder på vägen mellan tokstan och Vagnhärad på lördag.
Ser fram emot bilderna du skall plåta 👍
En del mopeder har ett tickande när man sätter igång blinkersen, Sym-mopederna brukade ha det. Det behöver inte vara reläet utan det kan vara att tillverkaren anslutit någon form av horn/högtalare eller så som gör själva ljudet.
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!
#15 Jag hör inte heller det på min speedfight så det finns nog inget som låter… Blev förbrukningen något lägre då?
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Jag har inte tömt tanken än, men jämför jag med soppamätaren och trippmätaren så drar den bra mkt mindre soppa iaf. Förut i "inkörningsläget" så kom jag ca 37 km innan första strecket på soppamätaren försvann och nu så kom jag 45 km innan mätaren hoppade ned ett hack, och ändå så hade jag kört 6 km innan justeringen.
Så den drar nog drygt 20% mindre nu på full gas, dvs ca 0.35. Vad det blir med normal gas vet jag inte men det är inte helt omöjligt att den kryper under 0.30 🙂
#20 Det låter bra att den drar mindre nu.
Japp, absolut 🙂
Sen är det finjustering av luftskruven som gäller, men några 0.2 kommer den aldrig dra oavsett. Möjligtvis med mkt stark medvind 😃
Ja 0.2 milen är det väl få mopeder som drar?
Inte på pappret 😃
Sen beror det ju en hel del på om moppen är korrekt inkörd samt omständigheter som vind och mark.
Kör man in moppen (2-takt) på fel sätt med fel tvåtaktsolja så får man sämre kompression och på så sätt mindre vrid och hk, vilket innebär mer gas för normal körning.