Annons:
Etikettmopedsnack
Läst 15616 ggr
NicolaivonB
4/16/17, 6:54 PM

Romet ogar 202

Tja, jag undrar vad ni tycker om den här moppen. Är det någon som har eller har haft den som kan säga om den är bra eller inte? Tycker ni att jag borde köpa den? http://13553.shop.textalk.se/se/article.php?id=13553&art=21449199

Annons:
[Jimmy.L]
4/16/17, 7:21 PM
#1

Kineskopia på Hondas motor. Antingen funkar den felfritt eller så får du massa problem med motorn.

NicolaivonB
4/17/17, 10:28 AM
#2

Ok, tack!

parappa83@hotmail.com
5/2/17, 8:50 PM
#3

Jag har ägt och kört denna Moped i ca 2 månader nu och här kommer en liten reflektion över det jag ser som + och -

+ 4-takt (mkt tyst motorgång), man 4-växlad låda (ger möjlighet till att växla ned i branta uppförsbackar samt ger möjlighet till rullstart om den skulle vara tjurig), bra stöd (både sido och mittstöd), manuell choke (ger möjlighet till att själv ställa in den i bästa läge när det är kalla dagar, mkt enkelt handgrepp för att ta bort/återmontera strypning, lång limpa (sadel), kick och elstart. Pris (minst halva priset jämfört med märkesmopeder)

- Många detaljer som är i "plastkrom" som tex framlyse och runt hastighetsmätare, lampglaset är i plast (detta är iof detaljer som gör mopeden ngt lättare, men kan ge ett ngt "billigt" intryck), tog mig ca 5 timmar att montera ihop (och då anser  jag mina mekarkunskaper vara medelgoda). Trumbroms fram (helt ok när man har strypningen kvar, men om man vill ta loss den kanske den inte får så goda bromsegenskaper som man kanske skulle önska), Kan vara svårt att hitta reservdelar för den som inte har ngn koppling till Polen eller Tyskland (modellen är betydligt vanligare där)

Summa sumarium är jag mkt nöjd med mopeden. Själv är jag väldigt konservativ och gillar stora hjul och när man kan växla själv (har själv mött ägare av fina "märkesscotrar" som inte kunnat starta sina mopeder kalla dagar då den har autochok, vissa saknar kickstart, och ingen möjlighet att "rullstarta")  Jag tror denna Moped passar utmärkt för unga killar som senare vill gå över till att köra motorcykel då man lär sig växla och kan enkelt mecka/ och modifiera. Avråder dock denna Moped till tjejer som endast önskar ett "transportmedel fr punkt A till B"

Obs jag har ingen till salu, och representerar inte någon återförsäljare av mopeden utan tycker det endast vore kul om fler vågade satsa på denna Moped.

/Oskar

[Jimmy.L]
5/2/17, 9:01 PM
#4

Lägg inte ut e-post på sajten. Sådant får ni sköta via PM.

Upp till toppen
Annons: