Annons:
Etikettmoped
Läst 1317 ggr
ThildeKanin14
2016-11-03 18:56

Crossmoped

HEEEEEJ! 

Jag ska snart köpa cross Moped jag har lite frågor!

1. Vilken modell ska man ta? reiju, derbi elr ngt annat?                                                                   2.Vill inte ha en för gammal årsmodell, eller spelar det ngn roll? asså vilken är den årsmodell skulle ni max ha? typ inte äldre ä 06?                                                                                 3. jag ska flytta till karlshamn i blekinge från staffanstorp som ligger mellan malmö och lund, jag ska på en road trip med moppen med mina kompisar, så vi ska åka ifrån staffanstorp till karlshamn, kan eller FÅR man köra på sverigeleden med klass 1 mopeder??

Tacksam för svar MVH Thilde :)

Annons:
[Jimmy.L]
2016-11-03 19:39
#1

30 Vad du ska välja är ju upp till dig själv. Men jag hade nog satsat på kvalité. Kinamoppar tycker jag man ska akta sig för. 

Detta med begagnade kan du ju hitta mopeder man fullständigt kört slut på och inte haft någon service som är rätt ny. Och det kan finnas äldre crossar som har underhållits. Föreslår att du vid ett köp frågar efter serviceboken. Så kolla att det finns en bok där det finns stämplat från verkstad annars blir det massa timmar leta delar och skruva på moppen, eller dyr verkstad.

Är det landsväg så får du ju köra crossmoppen. Är ju i skog och gångvägar som man inte får köra med moppen.

ThildeKanin14
2016-11-03 22:32
#2

tack så mycket! #1 har ett till inlägg som är ute nu :) den heter roadtrip xD

Cragan
2016-11-06 11:05
#3

kolla på dem bägge och välj den som passar dig bäst själv har jag en reiju från 98 enda problemen jag har är att keda och drev bör bytas och troligen även hjullagern 
ser skabbig ut men tar mig från punkt a till punkt b så den uppfyller mina krav

Upp till toppen
Annons: