OT

Tvinga inte oss mc-förare att betala p-avgifter

2016-04-16 07:47 #0 av: VSK

Gäller både MC och mopeder i Stockholm.

Som vanligt numer så tänker inte våra politiker och andra styrande till. Istället för att öka MC och mopedåkande för att minska trängseln, så gör man precis tvärtom.

http://www.metro.se/metro-debatt/tvinga-inte-oss-mc-forare-att-betala-p-avgifter-vi-tar-nastan-ingen-plats/EVHpdo!J6a4FzG79eY/

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-04-16 08:03 #1 av: landsbygdsbo

Vadå, nästan ingen plats? Parkerar en MC på en P ruta så är den upptagen.

Ergo = P-avgift

Anmäl
2016-04-16 08:08 #2 av: Jimmy.L

En bra debattartikel, det är många som arbetspendlar in till Stockholm med moped och staden har inte tänkt på hur man ska fästa parkeringsbiljetten på en moped.

Sajtvärd för militärhistoriamoped, Sport och Mina foton 

No stress cabo verde  

Längs Göta Kanal 26-28 juli!

Anmäl
2016-04-16 08:28 #3 av: VSK

I Västerås känner jag bara till en enda parkering som är dedikerad för mopeder och motorcyklar och är gratis parkering. Får hoppas att den får vara kvar avgiftsfri i framtiden oxå. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-04-16 08:30 #4 av: Farwuq

För mig är ett motorfordon ett fordon som ska betala p-avgift om det upptar en p-ruta.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-04-16 08:44 #5 av: Jimmy.L

I Södertälje finns det en eller två rutor i Centrum som MC och klass 1 mopeder får parkera vid.

Sajtvärd för militärhistoriamoped, Sport och Mina foton 

No stress cabo verde  

Längs Göta Kanal 26-28 juli!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.